Imagen de portada

Educación Superior En El Desarrollo Científico Y Tecnológico

Eduardo Aldana Valdés

Resumen


Since development refers to people, it follows that the best development process will be that which contributes the most peoples quality of life, that quality of life is intrinsically related to the capability of the individual to satisfy a set of fundamental human needs and that such satisfaction demands a certain level of equality. Every effort to produce scientific and technological development without due regard for equality brodents the gap between those that have (wealth, education, etc.) and those that do no have. This is the case of the elite public and private universities. To align their intereses whit those of the large masses of the population, they should undertake radical reforms, some of which are suggested. 

Texto completo:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.16924%2Friua.v0i11.569

Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


Facultad de Ingeniería - 2019

Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación

Reconocimiento: Decreto 1297 del 30/may/1964

Personería jurídica: Resolución 28 del 23/feb/1949 Minjusticia


LICENCIA DE REPRODUCCIÓN DE CONTENIDOS

Todos los contenidos de esta revista se rigen por la: licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.

Por medio de esta licencia se pueden compartir y redistribuir los contenidos de la Revista de ingeniería en cualquier medio o formato. Además, los contenidos se pueden adaptar, combinar y transformar para cualquier propósito, incluso comercial, siempre y cuando se le de crédito a la Revista de ingeniería y se sigan los parámetros estipulados por esta licencia.